Brak danych.
Do zgromadzenia zakonnego pijarów wstąpił w Podolińcu w 1759 roku. Uczył się od 1761 roku w kolegium tego zakonu w Rzeszowie po odbyciu nowicjatu. Następnie pobierał nauki w Międzyrzeczu Koreckim (1762-1764), a później w Krakowie (1767-1769).
Po zakończeniu studiów zakonnych podjął pracę nauczycielską. Początkowo był wykładowcą poetyki w kolegium w Złoczowie (1769-1771), a w następnych latach uczył retoryki w Chełmie (1772-1773) oraz w Warszawie, Międzyrzeczu i Warężu oraz ponownie w Warszawie. Uczył także filozofii w Złoczowie (1778-1779) i w Rzeszowie (1780-1782). Jego dalsze losy pozostają nieznane. Być może w końcu XVIII wieku opuścił zakon i był wówczas nauczycielem szkoły w Kamieńcu Podolskim (do 1773 roku kolegium jezuickiego). Nazwisko Grętkowski znajduje się bowiem jako podpis na dokumencie z 1790 roku, wystawionym przez komisję w związku z odwiedzinami księdza Trefflera, wizytatora szkolnego szkół kamienieckich z ramienia Komisji Edukacji Narodowej. Dokument dotyczył kontroli finansowej oraz kwestii właściwej polityki lokowania uczniów w dawnym konwikcie jezuickim.
Żył w XVIII wieku.
I RP edu
Projekt „Społeczne i kulturowe uwarunkowania edukacji w Rzeczypospolitej XVI–XVIII wieku” (nr rejestracyjny 2bH 15 0122 83), realizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki” w latach 2016–2019, ma na celu ukazanie idei edukacyjnych i programów kształcenia oraz instytucji związanych z edukacją w kontekście przemian społecznych i kulturowych dokonujących się w Europie i Rzeczypospolitej doby nowożytnej.