Brak danych.
W latach 1611-1614 studiował teologię reformowaną i filozofię, m.in. w Heildebergu.
Początkowo uczył w Czechach u braci czeskich. Wskutek prześladowań religijnych opuścił Czechy i znalazł bezpieczne schronienie w Lesznie u Rafała Leszczyńskiego. Tu nauczał młodzież, był profesorem leszczyńskiego gimnazjum.
Propagował jednolity system powszechnego nauczania, niezależnie od płci i stanu, a także nauczanie w języku ojczystym. Był wybitnym autorem podręczników szkolnych (do nauki łaciny), teorii zagadnień pedagogicznych oraz dydaktycznych. Stworzył podręcznik metodyki nauczania języków: "Drzwi języków otworzone" (1631, wydanie polskie 1633) oraz "Wielką dydaktykę".
Żył w XVI-XVII wieku.
I RP edu
Projekt „Społeczne i kulturowe uwarunkowania edukacji w Rzeczypospolitej XVI–XVIII wieku” (nr rejestracyjny 2bH 15 0122 83), realizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki” w latach 2016–2019, ma na celu ukazanie idei edukacyjnych i programów kształcenia oraz instytucji związanych z edukacją w kontekście przemian społecznych i kulturowych dokonujących się w Europie i Rzeczypospolitej doby nowożytnej.