Brak danych.
Był absolwentem uniwersytetu w Oksfordzie.
Był autorem koncepcji programowej Szkoły Rycerskiej (1765) w Warszawie. Program placówki opracowany przy jego współpracy przewidywał ogólne wykształcenie w ciągu trzech lub pięciu lat, z dużym naciskiem na naukę języków obcych. Nauczanie dzieliło się na dwa dwa etapy: nauki pięcioletniej mającej charakter ogólnokształcącego, niższego kursu oraz właściwego, dwuletniego przysposobienia do zawodu wojskowego lub służby w administracji państwowej. Program w dużym stopniu uwzględniał realia panujące w akademiach angielskich. Adaptacja tych koncepcji było konsekwencją admiracji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i Czartoryskich dla angielskich rozwiązań edukacyjnych, politycznych, ekonomicznych i wojskowych. W latach 1766–1771 pełnił w Korpusie Kadetów stanowisko pierwszego dyrektora nauk.
Był autorem "Letters Concerning the Present State of Poland" (1773), w których podejmował aspekty edukacji w Rzeczypospolitej, w tym kwestię utworzenia Szkoły Rycerskiej.
Był członkiem Society of Antiquaries. W listopadzie 1773 roku został wybrany członkiem Royal Society.
Był Anglikiem.
Żył w XVIII wieku.
I RP edu
Projekt „Społeczne i kulturowe uwarunkowania edukacji w Rzeczypospolitej XVI–XVIII wieku” (nr rejestracyjny 2bH 15 0122 83), realizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki” w latach 2016–2019, ma na celu ukazanie idei edukacyjnych i programów kształcenia oraz instytucji związanych z edukacją w kontekście przemian społecznych i kulturowych dokonujących się w Europie i Rzeczypospolitej doby nowożytnej.