Brak danych.
Do zakonu pijarów wstąpił 3 sierpnia 1760 roku. W latach 1763-1764 odbył studia zakonne z zakresu logiki i fizyki w Międzyrzeczu Koreckim, gdzie uzyskał opinię pilnego. W 1768 roku odbył studia teologiczne w Warszawie.
W Międzyrzeczu Koreckim rozpoczął pracę jako nauczyciel w klasie syntaksy i gramatyki, gdzie pracował w latach 1765-1767. W 1769 roku został prefektem biblioteki i drukarni. Od 1770 roku był profesorem retoryki, w roku 1771 wiceregens Konwiktu Szaniawskich w Łukowie, w latach 1774-1778 profesorem filozofii i prefektem szkoły w Łukowie, gdzie był wysoko oceniony przez przełożonych. W okresie 1779-1781 przebywał w Chełmie. W 1782 roku był prefektem w Collegium Nobilium.
Od 1783 roku przebywał na dworze kasztelana bełskiego, był prywatnym nauczycielem syna Józefa Komorowskiego, kasztelana bełskiego.
W 1784 roku dokonał sekularyzacji, po niej osiadł w beneficjum kościelnym w Wereszczynie w diecezji chełmskiej. Mimo sekularyzacji dalej realizował charyzmat zakonu pijarów, zakładając tam szkołę, w miejscowości tej pozostał do swojej śmierci w 1803 roku.
W czasie swej pracy pedagogicznej w zakonie nie tylko przez przełożonych, lecz także przez wychowanków był bardzo wysoko oceniany – uczniowie wydali na jego cześć wiersz, który zaczynał się tymi słowami: „Mało wart chwały, kto nań robi mało”. Interesował się geometrią, czego owocem było przetłumaczenie z języka francuskiego i wydanie w 1769 podręcznika do geometrii pt. "Geometria albo niektóre sposoby do rozmierzenia wszelkich długości, szerokości i pożytecznej zabawie każdego kawalera", Bystrzycki tłumaczenie przypisał Józefowi Olędzkiemu, sufraganowi kijowskiemu.
Żył w XVIII-XIX wieku.
I RP edu
Projekt „Społeczne i kulturowe uwarunkowania edukacji w Rzeczypospolitej XVI–XVIII wieku” (nr rejestracyjny 2bH 15 0122 83), realizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki” w latach 2016–2019, ma na celu ukazanie idei edukacyjnych i programów kształcenia oraz instytucji związanych z edukacją w kontekście przemian społecznych i kulturowych dokonujących się w Europie i Rzeczypospolitej doby nowożytnej.