Brak danych.
Ukończył kolegium pijarów w Szczuczynie. Do zakonu pijarów wstąpił krótko po tym fakcie w Lubieszowie (1730). W dwa lata później złożył profesję zakonną.
Odmiennie niż inni pijarzy nie podjął nauczania w kolegiach swego zakonu, lecz został prywatnym nauczycielem szlacheckim na Litwie. Ubiegał się również o protekcję u Ogińskich, pisząc dla nich panegiryki. Pracę guwernera rozpoczął w Szczuczynie jako wychowawca młodego starosty lidzkiego Ignacego Scipio del Campo (Scypion) (ur. po 1728), syna marszałka nadwornego litewskiego Józefa Scipio Campo. W roku 1744 zmarł jego patron, w związku z czym opiekę nad synem przejęła matka - Werena Scipio Campo z Firlejów. Za jej wiedzą i zgodą Dogiel wyjechał ze swoim podopiecznym w podróż zagraniczną (ok. 1745-1746/1747). Przebywano głównie w Saksonii i Francji. Dogiel, wraz ze swym uczniem, wykorzystywał również czas na naukę (nauk ścisłych, filozofii i prawa powszechnego) oraz zaznajomienie się z nowościami wydawniczymi. Nawiązane kontakty naukowe w środowisku paryskim wpłynęły na jego dalsze działania.
Po powrocie jego uwagę zaprzątała głównie praca nad wydaniem dyplomatariusza oraz działalność zakonna. Przez wiele lat był także nauczycielem w kolegiach pijarskich. Został z czasem asystentem prowincji litewskiej, a później rektorem w Wilnie. Jego dziełem była przebudowa i renowacja tamtejszego klasztoru oraz rozpoczęcie wznoszenia kościoła. W 1756 roku erygował konwikt dla młodzieży szlacheckiej w Wilnie. Założył też tam słynną bibliotekę (przywilej uzyskał w 1754 roku). Wyposażył ją w bogaty księgozbiór oraz instrumenty naukowo-badawcze do badań przyrodniczych.
Pochodził z litewskiej rodziny szlacheckiej.
Żył w XVIII wieku.
I RP edu
Projekt „Społeczne i kulturowe uwarunkowania edukacji w Rzeczypospolitej XVI–XVIII wieku” (nr rejestracyjny 2bH 15 0122 83), realizowany przez Polskie Towarzystwo Historyczne w ramach programu „Narodowy Program Rozwoju Humanistyki” w latach 2016–2019, ma na celu ukazanie idei edukacyjnych i programów kształcenia oraz instytucji związanych z edukacją w kontekście przemian społecznych i kulturowych dokonujących się w Europie i Rzeczypospolitej doby nowożytnej.